زمان جاری : شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 4:58 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 513
نویسنده پیام
hsmoa آفلاین


ارسال‌ها : 8
عضویت: 18 /10 /1390
سن: 23
تشکرها : 4
تشکر شده : 2
آشنایی با اصطلاحات آندروید
· روت چیست ؟
روت کردن به شما این امکان را میدهد که از توانایی های گوشی آندرویدیتان تمام استفاده را ببرید ، با روت کردن شما قابلیت استفاده از آپدیت های کارخانه ای ارایه شده برای گوشی را از دست خواهید داد اما در عوض امکان استفاده از کاستوم رام ها ، پشتیبانی از زبان فارسی و سایر ابزار های ارایه شده برای گوشی را خواهید داشت ، به شما توصیه میکنیم برای تجربه ی لذت واقعی در کار با یک آندرویدی ، حتما گوشی خود را روت کنید .

· کاستوم رام چیست ؟
کاستوم رام ها نسخه هایی بهینه سازی شده از سیستم عامل گوش شما هستند که به شما امکان استفاده از قابلیت های زیادی که به طور عادی در گوشی وجود ندارند از جمله نصب برنامه ها در مموری کارت ، پشتیبانی از زبان فارسی ، داشتن لایو والپیپر و ... را میدهند .


· استوک رام چیست ؟
استوک رام ها نسخه هایی از رام هستند که بر پایه ی رام اصلی گوشی ساخته شده اند و تنها قابلیت روت به آنها اضافه شده است .

· ADB چیست ؟
Android Debug Bridge به معنی پل دیباگ آندروید است . این ابزار همراه با Android SDK در اختیار قرار میگیرد و برای کنترل و ارتباط با دستگاه آندرویدی شما کاربرد دارد . این ابزار و یا به بیان بهتر مجموع دستورات داخل فولدر tools از Android SDK قرار دارد . این دستورات مهمترین اطلاعاتی هستند که هر فرد آندروید داری باسد از آنها برای گوشی خود استفاده کند پس یاد گیری این دستورات از واجبات آندروید است تا شما بتوانید عملیات ابتدایی را برای گوشی خود انجام دهید .

· رادیو چیست ؟
رادیو شاید مهمترین قسمت گوشی شما باشد (این قسمت خظرناک ترین قسمت گوشی است و فقط با این قسمت است که شما به راحتی میتوانید گوشیتان را Brick کنید و اگر گوشی Brick شود دیگر راه برگشتی نخواهید داشت )
رادیو شامل همه فایل ها و ابزاری است که گوشی شما برای همه نوع ارتباطاتی که دارد از آن ها استفاده میکند . این ابزارها شامل همه شبکه های بیسیم و همه ارتباطات نرم افزار با مادربرد و همه سخت افزارها میشوند . در انتخاب و تعویض این نوع فایل ها خیلی دقت کنید چون شاید باعث شوند که شما دیگر گوشی آندرویدی نداشته باشید .

· App2sd چیست ؟
برای استفاده از این قابلیت حتما باید گوشی خود را Root کنید برای آموزش Root به پوشه ی آموزش ها مراجعه کنید ، کار App2SD این است که همه نرم افزارهایی که User نصب میکند را به یک پارتیشن درون SDCard که فرمت EXT2 یا EXT3 و یا EXT4 که از فرمت های پارتیشن بندی Linux هستند انتقال میدهد . این برنامه ها به صورت پیش فرض روی Phone/Data پارتیشن نصب میشوند . این قابلیت به شما اجازه میدهد که برنامه های زیادتری را بتوانید روی گوشی خود نصب کنید ، معمولا برای این کار باید از یک SDCard Class 6 استفاده کنید که در سرعت مشکلی نداشته باشید .کلاس رمها به صورت عددی داخل دایره ای روی رم نوشته شده است . برای داشتن این قابلیت شما باید از کاستوم رام ها استفاده کنید .

· Wipe چیست ؟
وایپ کردن عملیست که با آن تمامی اطلاعات گوشی شما به صورت کامل پاک خواهند شد ، در واقع یک نوع factory reset با قدرت بیشتر است که در مواقع نصب رام یا بروز مشکلات جدی برای گوشی انجام میگیرد .
· سنس و لانچر چیست ؟
سنس و لانچر ها رابط های گرافیکی کار با گوشی هستند ، شما میتوانید با نصب لانچر ها این رابط گرافیکی را تغییر دهید
· Nand back up چیست ؟
ناند بکاپ یک ابزار بسیار کارامدست که شما بعد از نصب clock work recover روی گوشی به آن دسترسی پیدا خواهید کرد ، با کمک این ابزار میتوانید از تمامی قسمت های گوشی خود بکاپ گرفته و در مواقع لزوم از آن استفاده کنید .

از این قسمت به بعد شما با کارهای اصلی که میتوانید در آندروید انجام دهید آشنا خواهید شد .
· برای ساپورت فارسی چه کار باید کرد ؟
اگر گوشی شما روت نشده باشد میتونید از برنامه های mirsal و Persian browser final برای مشاهده ی فارسی در محیط پیامک ها و اینترنت استفاده کنید البته Persian browser تنها در آندروید 2.2 اجرا میشود و مشکلات زیادی هم دارد، اما روشی که ما به شما توصیه میکنیم روت کردن گوشی و استفاده از کاستوم رام ها است ، با استفاده از کاستوم رام ها شما میتونید بدون هیچ گونه مشکلی فارسی رو در تمامی محیط ها مشاهده کنید ، در قسمت توضیحات هر رام قابلیت ساپورت فارسی مشخص شده است .

· چگونه برنامه ها نصب میشوند ؟
برای نصب برنامه ها روش های بسیاری وجود دارد اما ساده ترین روش استفاده از برنامه Android pc suite است ، این برنامه در قسمت tools مجموعه قرار دارد ، بعد از نصب این برنامه شما باید در گوشی به مسیر زیر برید و use debugging را تیک بزنید :
Settings/Applications/Development
همچنین تیک unknown source هم در مسیر زیر باید فعال باشد :
Settings/Applications
بعد از این کارها با دوبار کلیک روی هر برنامه ، برنامه ی مورد نظر به راحتی نصب خواهد شد .
· طریقه ی استفاده از gprs چگونه است ؟
برای فعال سازی جی پی آر اس در گوشی به مسیر زیر برید :
Settings/wireless & networks/Mobile networks/Access point names
سپس با زدن menu و انتخاب add apn اطلاعات زیر را برای هرکدوم از اپراتور ها وارد کنید :
همراه اول :
· Name : MCI-GPRS
· APN : mcinet
ایرانسل :
· Name : Irancell_GPRS
· APN : mtnirancell
بقیه ی تنظیمات را رها کنید و با زدن menu تنظیمات را Save کنید و بعد یک بار گوشی خود را روشن خاموش کنید .
منبع: آندروید ها

دوشنبه 19 دی 1390 - 21:07
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :